Doorzoek de website

Contact

Jandonker

j_donker@yahoo.com

We vorderen gestaag !

27-04-2012 21:34

Op 25 april aangekomen in Zwartewaal EN HET IS MOOI WEER! Dus de boot snel onder de afdekzeilen vandaan en eerst de helmstok losgemaakt om thuis een nieuwe te kunnen maken en daarna snel het onderwaterschip afgemaakt. En dat is maar goed ook want dan begint het eerst hard te waaien en niet lang daarna regent het weer. Gelukkig zijn de verven tegenwoordig heel snel stofdroog. Het afdekken van de boot was door de harde wind een lastige klus.

Thuis gelijk begonnen aan de de helmstok, na eerst bij Karwei een balkje te hebben uitgezocht. Best een lastige klus.

Donderdag alleen maar thuis geklust. Eerst de Spartaan'20 administratie maar eens weggewerkt, hoewel ik nog niet alle gegevens voor volgend jaar binnen heb. Daarna weer verder geklust aan de helmstok, ik weet nog niet of ik dat voor elkaar krijg.

Vrijdag was de eerste echt lekkere klusdag in 2 weken. Zelfs de trui kon uit vandaag. En heel goed nieuws want de boot staat nu op de blokken. De steunen zijn weggehaald door Jan van der Zee en ik kan nu overal bij. Dat betekent dat de romp nu geverfd kan worden

.

De oude dame staat er nu heel lichtroze bij, in de witte epoxy-primer met een scheut aflakverf erdoor gemengd. Jan heeft me later nog geleerd hoe ik de ruiten eruit kan halen, ik leer zo ie zo heel veel bij deze weken. De deurlijsten staan in de plamuur dus die kunnen morgen(?, het mooie weer is HEEL tijdelijk begrijp ik net) geschuurd worden. Dan kunnen ook de deurlijsten en de rails weer op hun plaats gezet worden en kan het nieuwe luik worden geplaatst.

Thuisgekomen alle losse onderdelen weer een keer gelakt en van Zana de bevestiging gekregen dat de kussens kunnen worden gemaakt.

Bij de volgende verfronde wordt het schip FERRARI-ROOD !