Doorzoek de website

Contact

Jandonker

j_donker@yahoo.com

Een echte bootwerker....

01-05-2012 21:40

Of ik nog op school mag verschijnen vraag ik me af. Mijn handen vertonen allerlei sporen van blauw, rood, bruin en dat moet echt slijten. Toch heb ik deze periode redelijk veel met handschoenen aan gewerkt, hoewel ik daar helemaal niet van houd.

Vandaag eerst met Jan Engel en Jacq overlegd over de eerste dag van de Zomerschool. Daarna zijn we naar Den Briel gegaan voor de laatste aankopen voor deze klusperiode. In Zwartewaal aangekomen nog steeds twijfel of het weer goed blijft en de dag is al zover op weg dat ik niet meer durf te gaan verven. Toen de lamineerlagen maar aangepakt bij de ramen. Twee van de drie plekken waar het lamineer los zat, staan nu in de lijmklemmen, morgen de laatste nadat ik het resultaat heb kunnen bekijken. Het nieuwe kajuitluik hadden we vandaag meegenomen naar de boot, maar bleek bij aankomst net niet te passen. Dus dat ging weer mee naar huis en vanavond heb ik daar nog een halve millimeter vanaf gehaald. Morgen maar weer een passen.

Pieter heeft van de metingen van de romp een 3d weergave gemaakt en dat ziet er fraai uit.

Weer valt op hoe ondiep de boot eigenlijk is. De waterlijn verdwijnt bij de spiegel ook net onder water. En in tegenstelling tot veel ontwerpen van nu is hij bij de spiegel weer smaller dan midscheeps, tegenwoordig is daar vaak bijna geen verschil meer te zien maar is gekozen voor een grotere kuip (maar minder fraai) .